Få tilbud

Digital markedsføring

Planlegging av kampanjer i sosiale medier og gjennomføring av betalte annonser i søkemotorer - få mest mulig ut av pengene.
Les videre

Derfor velger kundene oss

Ingen bindingstid
I motsetning til mange andre i bransjen, så tilbyr vi tjenester uten bindingstid, noe som gir våre kunder fleksibiliteten til å justere etter egne behov.
Garanterte resultater
Vi evaulerer alle henvendelser nøye, og tar dermed aldri imot et oppdrag uten å vite på forhånd at vi faktisk kan levere. Slik tør vi å garantere resultater til våre kunder.
Faste priser
Enkelte byråer tar betalt i form av prosentandeler på annonsekostnad, men for oss virker dette imot sin hensikt for våre kunder. Vi forholder oss derfor til faste priser.

Vanlige utfordringer med markedsføring

Markedsfører du produkter eller tjenester digitalt på nett idag, så er du vel godt kjent med begrepet "for å få inn penger, så er man nødt til å bruke penger". De aller fleste tenker nemlig på nettbaserte kampanjer og annonser når man hører digital markedsføring, og det er slettes ikke vanskelig å komme i gang med å lage annonsene for å dermed la dem kjøre, for det som faktisk er vanskelig er at pengene du bruker forvaltes riktig. 
Digital markedsføring er en investering, og ROI (return of investment) er det du som investor bør ha i bakhodet når du betaler for annonser som betales for per klikk (eller konvertering). Markedsfører du eksempelvis på de største plattformene som Google eller Meta og alltid går i pluss, så er det fort gjort å tenke at det ikke er mer å skvise ut. Sannheten er at fallgruvene som begrenser hvor mye mer du kan få ut av kampanjene dine er mange.
lav klikkandel
Det kan være flere årsaker til hvorfor du får så lite klikk. Kanskje målgruppen ikke har blitt definert riktig, kanskje er det budskapet som er uklart eller bør kanskje budstrategien optimaliseres?
svak konverteringsrate
Om konverteringsraten din er dårlig så skyldes det ofte at designet på siden ikke oppfordrer med tillit til at den besøkende skal trykke. Det kan også være at nettsiden ikke overbeviser.
feil plattform
Digital markedsføring er i konstant endring, og for enkelte bedrifter så skulle tjenestene deres heller blitt markedsført i sosiale medier, framfor Google (eller andre veien rundt).

Slik jobber vi med digital markedsføring

Man kan lære mye av å observere andre, så det første vi gjør er å granske hva konkurrentene gjør og hva de ikke gjør - og ikke minst hvorfor. Deretter får vi et enkelt bilde på hva vi bør ha på stell før vi går videre med søkeordsanalyse og budstrategi. Mye klikk på en annonse er ikke ensbetyden med at det går bra. Du ønsker tross alt en god ROI.

I tillegg til å mestre markedsføring på nett, så lager vi også til daglig nettsider. Vi vet derfor hva som skal til for at en nettside skal konvertere. Enten påtar vi oppdraget om redesign selv eller så veileder vi utvikleren dere har brukt til å gjøre jobben. Det tekniske og visuelle har nemlig stor betydning for lønnsomheten av investeringen du gjør. Spesielt hvis du er i en bransje som er preget av høy konkurranse. 
synlighet
For å sikre at dine annonsene dine havner på Google's førsteside, så følger vi en kostnadseffektiv budstrategi der vi fokuserer på å forbedre kvalitetspoengene du vurderes på. Dette innebærer sikring av at annonsene og landingssidene er høyst relevante og av kvalitet. 
lønnsomhet
Med fokus på lønnsomhet legger vi vekt på kontinuerlig overvåkning og justering av kampanjene basert på data, inkludert A/B-testing for å identifisere hva som fungerer best. Ved tilfeller der vi også styrer kundens nettside, så er det ikke uvanlig at vi lager to ulike landingssider med det samme formålet.
valg av plattform
Noen produkter oppnår bedre resultater ved markedsføring på Google enn på Facebook. Google Ads kan målrette brukere med høy kjøpsintensjon, mens Facebook-annonser kan være mer effektive for å skape bevissthet og engasjement gjennom visuelt innhold og detaljert demografisk målretting.

Drift og vedlikehold

Vi hjelper med drift og vedlikehold av annonser ved å tilby en helhetlig tilnærming som sikrer at dine kampanjer alltid presterer på sitt beste. Dette innebærer kontinuerlig overvåkning av annonsenes ytelse, hvor vi justerer budgivning, målgrupper og annonsetekster basert på sanntidsdata og analyse. Vi sørger for at dine annonser er relevante og engasjerende ved å oppdatere og optimalisere innholdet regelmessig. Gjennom A/B-testing identifiserer vi hvilke elementer som fungerer best, slik at vi kan forbedre klikkraten og konverteringsfrekvensen kontinuerlig.
Videre sørger vi for at alle tekniske aspekter ved annonsekampanjene dine er i orden, inkludert optimalisering for mobilvisninger og implementering av avanserte sporings- og analyseverktøy. Vårt team er også dedikert til å holde seg oppdatert med de nyeste trendene og endringene i annonseringsplattformene, slik at vi raskt kan tilpasse strategiene våre for å møte de nyeste kravene og beste praksisene. Med vår proaktive tilnærming til drift og vedlikehold av annonser, sikrer vi at dine kampanjer alltid er konkurransedyktige og effektive, noe som maksimerer din avkastning på investeringen.

Ønsker du å prate med en ekspert?

Ta gjerne kontakt med oss for å be om en uforpliktende samtale, eller et hyggelig møte. Vi hører gjerne fra deg!
Please enable JavaScript in your browser to complete this form.
1
2
3
4
Hva trenger du hjelp med?
Du kan huke av flere alternativer.
Zennet AS er et markedsføringsbyrå som hjelper ambisiøse bedrifter med vekst via utvikling og drift av nettsider, samt. veiledning og bistand innen digital markedsføring. 
© 2024 Zennet | Org nr 929 416 880
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram